O mnie

w różnego rodzaju ligi fantasy bawię się od 2002 roku. Na poczatku była to bardzo fajna gra (nie pamietam nazwy) w której codziennie należało wybrać swoją piątkę graczy (spośród wszystkich graczy nba) i trenera nie przekraczając przy tym budżetu 100 punktów. Potem przez szereg sezonów grałem w ligach roto. W ubiegłym roku po raz pierwszy zagrałem w H2H i musze przyznać, że ta formuła najbardziej mi się podoba. W sezonie 10/11 gram w czterech ligach (w tym 3 h2h i jedna - niezmiennie ta sama od lat - roto). Zapraszam do dyskusji wszystkich NBA freaks!;)

wtorek, 27 grudnia 2011

draft # 4 - liga h2h sznurowadło

W ubiegłym roku udało mi się wywalczyć awans do pierwszej ligi h2h na sznurowdle. W tym sezonie zamierzam powalczyć o medal w gronie najlepszych dlatego przygotowałem się solidnie do draftu i opracowałem kilka scenariuszy - w zależności od zawodnika od jakiego rozpocznę budowanie składu. Scenariuszy było 4 gdyż zakładałem, że jeżeli będę wybierał w pierwszej czwórce do rozpocznę od kogoś z grupy: CP3, Durant, James, Love, natomiast jeśli niżej to liczyłem, że uda mi się wziąć Howarda. Love i Durant oznacza w zasadzie podobną taktykę czyli zbieranie FG, FT, 3P, REB, PTS i ewentualnie TO.
Ostatecznie wylądowałem na dwójce i do mojego składu trafił LeBron (z jedynką poszedł Durantula).
A oto mój ranking, uwzględniający już budowanie składu "pod" Jamesa czyli z naciskiem na FG, 3P, REB, AST, STL, PTS.


1. LeBron James - z numerem 2 trudno byłoby wybrać kogoś innego. Wszechstronność jaką daje w budowaniu składu LBJ jest trudna do wyrównania przez jakiegokolwiek innego gracza. Drugi strzelec ligi, 7,5 zbióki nie powstydziłby się niejeden center/PF; 7 asyst to wynik z top 10 ligi, 1,6 przechwytu to również solidna zaliczka, do tego FG na poziomie 51% przy ilości rzutów jaką oddaje robią z niego jednego z czołowych zawodników poprawiających FG. Dodatkowo nie jest on też jakimś wybitnym niszczycielem FT, rzuca solidne 76% i trafia 1,2 trójki na mecz i tak naprawdę jedynymi słabszymi punktami są bloki i straty. na koniec przypomnę tylko, że Bronek ma wiele do udowodnienia i ten sezon powinien być w jego wykonaniu MOCNY. Aha, czy wspominałem, że to cyborg, który nie zna słowa "kontuzja"?

2. Do Lebrona bardzo pasuje nowy franchise player Hornets czyli Eric Gordon. Niektórzy mogą stwierdzić, że wybór z nr 23 jest przedwczesny, ale to mojej taktyki Eric pasuje doskonale. Poza tym ma on niesamowity upside i tak naprawdę ciężko mi sobie wyobrazić co mogłoby go ograniczyć w Hornets. Eric to (wg stat z zeszłego roku, które liczę że jeszcze poprawi) 22,3 PTS; 3 REB; 4,5 AST; 1,3 STL; 1,9 3P; 45% FG I 83% FT.

3. Koljnym puzzlem pasującym do mojej układanki z napisem LBJ jest Rudy Gay. Rudy ubiegły sezon podobnie jak Eric Gordon miał skrócony z powodu kontuzji, ale i tak notował w nim bardzo dobre 20 PTS; 6 REB, 3 AST; 1,7 STL; 1,1 BLK; 1,1 3P; 47% FG I 81% FT. W tym momencie byłem dość mocno ustawiony w punktach, trójkach i przechwytach. W dwóch koeljnych pickach planowałem wzmocnić się w zbiókach i asystach oraz FG.

4. Nene - nie jest to gracz, który by mi tu jakoś wybitnie pasował, ale wartosciowi wysocy się powoli zaczęli kończyć i musiałem sięgnąć po Nene, który powinien być motorem napędowym Nuggets i tym samym bardzo pomóc mi w FG i REB. Dodatkowom jak na centra rzuca przyzwoite 71% z linii i dostarcza 2 asysty i 1,1 stila oraz prawie 15 punktów na mecz.

5. Tony Parker - tak jak pisałem wyżej pora nawyższa zatroszczyć się o PG a podobnie jak w przypadku centrów Ci z najwyższej półki, dostarczający po 8+ asyst już dawno znaleźli właścicieli. Kto zatem będzie lepiej pasował do mojej taktyki niż Tony (na którego notabene polowałem już w kilku innych ligach, niestety bezskutecznie). Parker ma jeden z najwyższych FG wśród rozgrywających (52%) co w połączeniu z Nene i LBJ'em powinno mi zapewnić dominację w tej kategorii. Nieźle też zbiera (3) i asystuje (6,6), przechwytuje tak sobie (1,1) ale tą kategorię mam już dość dobrze obstawioną przez pierwsze 3 wybory. Dostarcza też sporo punktów (17,5) a w tym roku patrząc na zmniejszającą się rolę Duncana i doskonałą formę Tonego na eurobaskecie i w lidze francuskiej spodziewam się jeszcze większej ilości punktów z jego strony.

6. Wes Matthews - Wes to kolejny młody gniewny gracz z potencjałem na rozwój, ale przy tym już z uznaną w lidze marką i etatem startera w Blazers. Tutaj też spodziewam się progresu względem ubiegłego roku a staty jakie wykręcał Matthews to: 16 PTS; 3 REB, 2 AST; 1,2 STL; 1,9 3P; 45% FG I 85% FT

7. Lamar Odom - niestety patrząc na dwa pierwsze występy LO jak i całej drużyny Dallas nasuwa się pytanie o potywację gracza oraz chemię w drużynie. Wierzę jednak że pokaże on dlaczego jest najlepszym rezerwowym ubiegłęgo sezonu a już od wielu lat jest wymieniany w gronie faworytów do tej nagrody. Lamar to przede wszystkim wszechstronność: 15 PTS; 9 REB; 3 AST; 0,8 3P; 53% FG; 68% FT. Skuteczność z linii trochę słaba ale nadrabia zdecydowanie w innych kategoriach

8. Jose Calderon - Kolejne wzmocnienie w asystach i zarazem jedyny tak nisko notowany gracz, który dostarcza blisko 9 asyst na mecz. Pierwsze spotkanie Raps napawa optymizmem. Jose ma tam komu dogrywać piłki (DeRozan, Davis, Johnson, Bargnani) i liczę że to właśnie będzie robił a także, że utrzyma swoje skuteczności z zeszłego roku czyli 45% FG I 85% FT. Można też liczyć od niego na ok 1,2 przechwytu i 0,8 trójki na mecz.

9. Nicolas Batum - wybrałem kolejnego młodego Blazera, który wprawdzie będzie głównie wspomagał z ławki Wesa Matthewsa i Geralda Wallace'a ale myśle, że swoje dołoży. Jego główne atuty to: 12,5 PTS; 4,5 REB; 1,5 3P; 0,9 STL, 46% FG I 84% FT. SOlidny i wyrównany gracz jak na 98 pick.

10. Landry Fields - Debutancki sezon miał w Knicks bardzo mocny. Często w rookie rankings przewijał się w najlepszej dwójce, trójce. Myśle, że ten sezon będzie jeszcze lepszy a Fields najbardziej przyda mi się w: 50% FG; 77% FT; 6 REB; 2AST; 1 STL; 1 3P; 10 PTS

11. Amir Johnson - liczyłem prawdę mówiąc, że Amir będzie miał przypisaną pozycję centra i tym samym zostanie moim drugim środkowym (z różnych dziwnych przyczyn draftowaliśmy na espn a gramy na yahoo a jak wiadomo w obu platformach przypisane graczom pozycje różnią się czasem dość mocno). Niestety jest tylko PF i nie jest to dla mnie dobra wiadomość. AMir to jednak przede wszystkim bardzo dobre procenty: 57% FG i 79% FT a poza tym zbiórki (6,5). Powinien dostarczać też średnio te swoje 10 punktów na mecz.

12 i 13.  Ostatnie dwa picki przeznaczyłem na George Hilla i Josha McRobertsa ale już w tej chwili tego drugiego w skłądzie zastąpił Chuck Hayes a pierwszego (z tego co pamietam) Brandon Rush. Z resztą rotacja tych 2,3 ostatnich wyborów w drafcie jest zawsze na tyle duża, że nie ma sensu w tym momencie się nad nimi rozpisywać.

Tradycyjnie zrobiłem analizę opartą na statach z sezonu 2010-11, wyłączając rookies i innych graczy, tak aby każdej z drużyn liczyły się staty 10 graczy. Poniżej wyniki:


Hm, no tak, znów wychodzi na to, że jestem najlepszy :)
Sam jestem cholernie ciekaw jak te moje analizy przełożą się na wyniki. Wiadomo, że to tylko prognoza, zakładająca utrzymanie stat z zeszłego roku i nie biorąca pod uwagę debiutantów. Swoją rolę odegrają też kontuzje. Nie mniej jednak w tej lidze akurat udało mi się uniknąć graczy wiekowych takich jak choćby Kidd, Pierce, KG, Allen którzy w większości rankingów mają jeszcze sporą wartość ale istnieje duże ryzyko, że ich staty będą raczej szły w dół plus ryzyko kontuzji w zagęszczonym sezonie jest większe.

Moi gracze powinni raczej poprawiać swoje zeszłoroczne osiągnięcia.
Jeśli chodzi o poszczególne kategorie to moja siła przedstawia się następująco:
FG - wygrywam 9 z 11 pojedynków
3P - wygrywam wszystkie 11 pojedynków
FT - 4 z 11
REB - 3 z 11 (największe rozczarowanie, ale niestety jeśli najlepszym zbierającym jest Odom a jedynym centrem Nene, którego ciężko nazwać królem zbiórek to tak to się musiało skończyć. Będę musiał jakoś tą kategorię łatać.)
AST - wygrywam wszystkie 11 matchupów
STL - 10 z 11 matchupów zwycięskich
TO - wygrywam 4 z 11 pojedynków
BLK - przegrywam wszystkie :)
PTS - wygrywam 9 z 11 pojedynków

Zasadniczo jak widać w tej lidze trzymałem się dość mocno moich założeń i w 5 kategoriach powinienem być naprawdę mocny (FG;3P;AST;STL;PTS). Trochę zawaliłem zbiórki, ale przecież w H2H do wygranej wystarczy 5 kategorii :) Ta szósta miała być bardziej zabezpieczeniem i tak też traktuję zbiórki, straty i FT.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz